poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Repoglamour

Szperając dzisiaj w Internecie, trafiłam na temat warsztatów dla fotografów ślubnych, na których uczy się obróbki zdjęć w stylu repoglamour. Zaczęłam szukać informacji na ten temat i okazało się, że warsztaty te budzą sporo emocji - głównie dlatego, że są drogie, a osoby które biorą w nich udział raczej nie chcą dzielić się zdobytą wiedzą. Bywają w związku z tym wyzywane od frajerów, a organizatorzy - od cwaniaków ;P

Na jednym z forów trafiłam na wyjaśnienie czym jest owe tajemnicze repoglamour - angielski odpowiednik to 'lomo effect'. Nazwa pochodzi od radzieckich aparatów Łomo :) Walory artystyczne zdjęć robionych tymi aparatami zostały odkryte na nowo w latach dziewięćdziesiątych i zaowocowały wytworzeniem się całego nurtu, zwanego Łomografią/Lomografią. Teraz poleci cytat za Wikipedią:

"Zdjęcia tworzone w duchu lomo wyróżniają się dowolną tematyką oraz charakterystyczną estetyką obrazu, wynikającą z niskiej jakości sprzętu fotograficznego. Ruch łomograficzny kieruje się dziesięcioma zasadami:
  1. Gdziekolwiek idziesz, weź Łomo ze sobą;
  2. Rób zdjęcia o każdej porze dnia i nocy;
  3. Łomo stanowi część Twojego życia;
  4. „Pstrykaj z biodra”;
  5. Fotografuj przedmioty z jak najmniejszej odległości;
  6. Nie myśl!;
  7. Bądź szybki!;
  8. Przed naciśnięciem spustu nigdy nie wiesz, co znajdzie się na zdjęciu;
  9. Po naciśnięciu spustu też nie będziesz tego wiedział;
  10. Nie przejmuj się zasadami i konwenansami obowiązującymi w tradycyjnej fotografii." :D

Efekt lomo da się oczywiście uzyskać również dzięki obróbce graficznej (ku oburzeniu niektórych fanów 'prawdziwej' lomografii). Oto, moim zdaniem, bardzo przydatny tutorial: How To Make Digital Photos Look Like Lomo Photography. Skorzystałam z niego skwapliwie i jestem dość zadowolona z pierwszych efektów. Moja technika wymaga jeszcze dopracowania, ale wydaje mi się, że zaprzyjaźnię się z efektem lomo na dłużej ;>

Poniżej, klasyczne PRZED i PO.


4 komentarze:

  1. Koniecznie popracuj jeszcze nad punktem 6 wskazówek z Wiki :p

    OdpowiedzUsuń
  2. no a ja właśnie kilka dni temu zobaczyłem "lomo efect" i usiłowałem się dowiedzieć o co kaman - ale zapomniałem... dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że mogłam pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. skóra strasznie blada
    moze jakiś tutek jak zrobić piekna brazowa opalenizne plus aksamitny odcień :)

    OdpowiedzUsuń